Ce faci când stai prea mult pe Facebook?

Ion COSMOVICI

Facebook-ul e viu, nu e doar o aplicație. Mereu apare ceva, deci ești mereu tentat să revii, după zece minute sau o oră, să vezi ce s-a mai întâmplat. Se zice că poate crea adicție, eu cred că nu e chiar așa serioasă problema. Mai degrabă e ceva normal – Facebook-ul are un circuit viu, dacă intri în el e normal să fii mereu conectat. Nu e ca și cum devii dependent de un joc video, care îți place, dar care e mereu la fel chiar dacă nu îl deschizi zece ore sau o zi.

Interesul pentru Facebook nu prea poate fi stopat, odată ce îi joci jocul. Soluțiile pentru a nu sta prea mult nu sunt deci foarte complicate, trebuie doar să folosești cu puțină cumințenie fluxul care crește de la oră la alta.

Mai întâi, eu m-am luat după un om pe care îl admiram şi care îşi citea mailul de două ori pe zi – la ora 9 cred și la ora 15. Deși era un personaj important și primea multe mailuri.

Apoi, pentru Facebook, mi se pare că esențial e să renunți la întrebarea periculoasă Ce s-a mai întâmplat pe Facebook? E întrebarea cea mai periculoasă, și e miezul problemei.

Iar apoi, există un flux în timpul zilei, pe Facebook. Dacă te gândești la acel flux, e destul de simplu să găsești niște momente ale zilei importante.

  1. Dimineața, după sculare, Facebook-ul e cea mai bună cafea. Și tot atunci lansezi și tu un text, o poză, un articol, în fluxul Facebook.
  2. Apoi, undeva după masa de prânz. S-au adunat destule ca să mai intri. Și asta e întrebarea bună: S-au adunat destule acolo așa încât să merite să intru?
  3. Apoi, sunt ocazii speciale, un supertext găsit, o super poză, momentul zilei în care chiar trebuie să lansezi ceva pe Facebook.
  4. Seara, destul de târziu pentru ca majoritatea prietenilor să fie în drum spre culcare şi să recoltezi toată partea a doua a zilei de mesaje, like-uri şi evenimente.

Și uite așa, ies patru momente maxim în care intri pe Facebook. Părerea mea.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *